Wat een dag - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Diepgang - WaarBenJij.nu Wat een dag - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Diepgang - WaarBenJij.nu

Wat een dag

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Diepgang

23 Februari 2014 | Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

Lieve medemensen wat hebben wij eergisteren een geweldige dag gehad.

Na een heerlijk standaard ontbijt met warm stokbrood en een croissant
zijn we eens lekker aan de slag gegaan. Klussen aan boord. In no time was er een pittige schuurbeschadiging weggepoetst, gaten in de mast getapt en er nieuwe boutjes in gezet, extra ogen onderaan de mastvoet gemonteerd, zonnepanelen gemonteerd, een nieuw anker gekocht en geplaatst, kettingbak van het anker schoongemaakt, joon er weer op, motor even proefdraaien, ondertussen nog een heerlijke lunch van onze kok, echt een heerlijke dag.

In de namiddag kwamen Daan met zijn vriendin Gertrude en zijn schoonouders nog even aan boord kijken. Wim zat in het vliegtuig hier naartoe naast Daan. Een zeiler die de grote plas ook al eens is overgestoken. Wim en Daan hadden meteen een click. Na even op de Diepgang te zijn geweest met zijn allen door naar het Hollands uurtje in de Sailersbar. Hier zouden Hilde, oud college van Eric, die hij de dag ervoor na 20 jaar hier op de steiger weer tegenkwam, en enkele andere wereldzeilers zorgen voor de muzikale ondersteuning. Wat een happening was het. Iedereen was welkom achter de microfoon. En zo stonden wij daar als Diepgangbemanning zomaar uit onze volle borsten mee te zingen. Heerlijk genoten van een buurman aan onze steiger die super gitaar speelt met heerlijke zang, Hilde achter de piano en zingt ondertussen de sterren van de hemel, een Amerikaan die rondzeilt en muziek bij de mensen wilt brengen op viool, een prachtige Duitser op gitaar. Later nog een Spaans natuurtalent op piano en gitaar die het complete publiek gek maakte, of een andere buurvrouw met een hele leuke stem. Iedereen mocht meedoen en deed dat ook. Echt geweldig!!

Rond een uur of elf twaaf was het goed. Niet voor iedereen. Met een groepje de stad nog even in, het is carnaval. Zou ook nog wel op een andere dag kunnen wat dat duurt hier drie weken. Heel veel jongere met tasjes met alcohol en leuk verkleed. Veel jongens in rokjes en andere opvallende kleding. Voor mij was het rond een uur of één genoeg. Ik ben afgetaaid en naar de boot gegaan. Heerlijk mijn bedje weer in en met een enorme glimlach in slaap gevallen, wat een dag.

Jeroen