Bemanning stukje - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Diepgang - WaarBenJij.nu Bemanning stukje - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Diepgang - WaarBenJij.nu

Bemanning stukje

Door: Bemanning van de Diepgang

Blijf op de hoogte en volg Diepgang

07 Maart 2014 | Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer met een update. Het laatste stukje werd geschreven door onze kapitein, die mijmerend onder de sterrenhemel, zijn overdenkingen aan het papier toevertrouwde en u, de lezer, zijn kijk op de oversteek schetste. Nu dan een stukje vanuit de bemanning geschreven. Dankzij het harde roeien van Wim onder de harde doordringende trommelslagen van Hans en de inspanning die geleverd wordt door Eric, die met een touw om zijn middel voor de boot uit zwemt, zijn we inmiddels het 20/30 punt gepasseerd. We zijn blij dat we drie uur shifts draaien want na drie uur mag Wim de trommel doen en gaat Hans het water in om plaats te maken voor Eric aan de roeispanen. De kapitein mijmert overigens nog steeds. De eerste 1000 mijl liggen achter ons en we proosten vandaag op het 12,5 jarig huwelijk van Wim en Gabi.

Even over het hier en nu. Gisteren een heerlijke dag met veel zon en een lekker windje. We halen ons gemiddelde van 140 mijl per dag ruim. De nacht was onrustig met wind die steeds weer draaide en golfslag die wat knobbelig leek en van meerdere kanten kwam. Vanmorgen zowaar twee regenbuien gehad en nu..staalblauwe lucht en een heerlijke wind. Dit weer de komende twee weken? We tekenen ervoor!

We hebben vandaag een echte slechte en vette lunch gehad. We kregen allemaal het
"frikandel speciaal" gevoel: Broodje Bockworst met uitjes, mayo, augurk, mosterd en Curry, voorafgegaan door een lekker soepie. We proberen nog steeds een visje te vangen...de boot lukt het wel maar Eric nog niet. Vanmorgen lag er zomaar een Sardientje aan boord maar met de hengel...no way! We hebben wel wat problemen met Portugese oorlogsbodems! of zijn het nu Portugese zeilschepen? Of Portugese.. whatever. we worden regelmatig omringd door een armada van zeilende kwallen. Best een apart gezicht, kleine zeiltjes van 10 a 15 centimeter die boven het water uitsteken om de kwal de richting op te sturen die hij wil. Verder natuurlijk de dolfijntjes die rond de boot spelen. Kortom, we zijn nu op 1/3 van de oversteek en hebben het nog steeds naar ons zin! Knuffels voor al onze geliefden. Ik moet nu stoppen want ik moet het water weer in!

De bemanning van de Diepgang

...ohja en ook van onze kapitein want dat van zwemmen was natuurlijk een grapje.
We roeien met zijn tweeën anders varen we rondjes!

Knuffels!

Hans, Wim, Jeroen en Eric

• 11 Maart 2014 - 12:00

Martin:

Net jammer die laatste zin "zwemmen was een grapje". Je kunt Hans rustig een stuk laten voorzwemmen daar is hij goed in en zo krijgt hij ook zijn triathlon training haha.
    Hebben jullie wel haakjes aan je hengels want anders lukt het echt niet.
    We zitten hier nu met een prachtig voorjaar en ik kan me indenkendat het bij jullie aan boord best uit te houden is.
    Veel plezier vanuit een nu zonnige NL.

• 17 Maart 2014 - 14:42

Rudolf Lamens.:

Hallo bemanning,
    Fijn om te lezen dat het jullie voorde wind gaat en dat je af en toe een stukje moet roeien en zwemmen ja daar zit je voor in een boot. Wij , Marga en ik , hopen dat het voor jullie zo verder mag gaan en dat het een onvergetelijke tocht in de goede zin van het woord mag worden en zijn.
    Wij wachten jullie volgend reisverslag maar weer af. Houw je taai zullen we maar zeggen.
    Hartelijke groeten,

Marga en Ruud

• 18 Maart 2014 - 19:03

Aldebert:

Wat een avontuur zeg, klinkt goed allemaal en echt onvergetelijke reis!

Bandbreedte zal wel te laag zijn voor wat foto's, of lukt het Hans misschien toch om het via morse te versturen? :-))))

Enjoy!